در ایام نوروز؛

انتقال ۲۴۲ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در لرستان

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان از انتقال بیش از ۲۴۲ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در ایام نوروز از طریق استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،سید محمدکریم هاشمی زاده روز شنبه در گفت و گو با رسانه ها اظهار کرد:بیش از ۲۴۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور در ۱۵ روز نخست ایام نوروز امسال از طریق خطوط لوله منطقه لرستان به مبادی مصرف انتقال داده شده است.

وی افزود:انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی پارسال با افزایش حجم انتقال و رشد ۶۳.۱ درصدی نسبت به سال گذشته به میزان ۳۳ هزار و ۹۴۷ میلیون لیتر در منطقه لرستان انجام شده است.

هاشمی زاده گفت: منطقه لرستان دارای ۷۸۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۱۰ الی ۳۰ اینچ ، ۱۹ ایستگاه حفاظت از زنگ و ۱۹ ایستگاه مخابراتی است و روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۱۳۵ هزار بشکه فرآورده های نفتی را منتقل می کند.

بنا به این گزارش،شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان، یکی از مناطق دوازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که به‌وسیله مراکز انتقال نفت تنگ فنی، آسار، پل بابا حسین، افرینه، تاسیسات خرم‌آباد و دره‌شهر وظیفه انتقال نفت‌خام موردنیاز پالایشگاه‌های اراک، تهران، کرمانشاه و تبریز، همچنین انتقال فرآورده‌های تولیدی وارداتی از جنوب به شمال کشور را به‌عهده دارد و سوخت مصرفی استان لرستان و استان‌های همجوار را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/