فرهنگ لرستان دانشگاه ۶۵۵۵ شهید گلگون کفن است

مدیر کل ارشاد لرستان،گفت:فرهنگ لرستان دانشگاهی که محصول اندیشه آن ۶۵۵۵ شهید گلگون کفن برای نگهبانی از اسلام است.

به گزارش همای سعادت،اعظم روانشاد در مراسم معارفه خود با بیان این مطلب که افتخار این را دارم اولین بانوی مدیر کل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم هستم،اظهار داشت:امیدوارم با سربلندی در این امر خطیر نماینده شایسته ای برای جامعه بانوان باشم.

وی با تقدیر از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار لرستان،افزود:این اعتماد رسالت مرا سنگین تر کرده و تلاش خواهیم کرد تا با همدلی و همکاری همه اهالی فرهنگ،هنر و رسانه گام های موثری در این حوزه برداشته شود.

مدیر کل ارشاد لرستان در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ لرستان را ریشه در سپیده دم تاریخ دانست و گفت:آنجا که بشر برای نخستین بار در غار کادر به اندیشیدن نشست و آدمی بیش از ۴۰ هزار سال پیش در غار یافته نقاشی را به دنیا هدیه داد برگرفته از غنی بودن این فرهنگ است.

 روانشاد اظهار کرد:فرهنگ لرستان،دانشگاهی است که محصول اندیشه آن ۶۵۵۵ شهید گلگون کفن برای نگهبانی از اسلام است.

وی ادامه داد:فرهنگ لرستان مزین به رهاورد فکری مفاخری چون شهید فخرالدین رحیمی،آیت‌الله کمالوند،آیت‌الله بروجردی،شهید بروجردی‌ و شهید شکارچی‌ها و نورخداهای تا همیشه زنده و مزین است به نام علامه شهیدی،استاد زرینکوب،اوستا،آیت‌الله آدینه‌وند و سید فرید قاسمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد:این فرهنگ لرستان بود که هنر را به زیباترین وجه ممکن در ساخت مفرغ سورئال به خدمت گرفت، موسیقی را برای التیام سوگ‌ها،سرخوشی‌ها و سورها پیش از آنکه ابزار موسیقی اختراع شود مویه و هوره کرد.

وی بیان کرد:ماحصل چنین فرهنگی بی‌بی مریم‌ها،قدم‌خیرها و قزی‌هاست، بدیهی است اگر شیرمردان ما طلایه داران مشروطه و انقلاب و جبهه‌های جنگ باشند،بدیهی است اگر روز خبرنگار به نام شیردل عرضه رسانه لرستان شهید محمود صارمی باشد و همه اینها نام بار سنگینی است که به‌عنوان خدمتگزار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به شانه گرفتم اما با توکل به ذات اقدس حضرت حق و به مدد حضرت زینب(س) و شهدای این مرز و بوم و ارادت و سرسپردگی به مقام عظمای ولایت و جبهه فرهنگ که خط مقدم نبرد ماست دوشادوش یکایک سربازان انقلابی فرهنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران را برای اهتزاز هرچه بیشتر به دست می‌گیرم.

 انتهای پیام/