آیین تجلیل از برگزیدگان لرستانی در جشنواره ملی موسیقی جوان برگزار شد

آیین تجلیل از برگزیدگان لرستانی در جشنواره ملی موسیقی جوان استان برگزار شد .

به گزارش همای سعادت،آیین تجلیل از برگزیدگان لرستانی جشنواره ملی موسیقی جوان صبح امروز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شد.

رضا نیازی،معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،ضمن خیر مقدم به برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: بسیار خرسندیم که در جمع نوجوانان و جوانان پویای موسیقی لرستان هستیم،بدون شک هنرجویان امروز اگر مسیر درست و بدور از حاشیه را تحت آموزش صحیح طی نمایند،هنرمندان تاثیرگذاری برای فردای موسیقی لرستان خواهند بود و زحمات و تلاش های هنرمندان موسیقی فولکلور از سوی جامعه و نهادهای فرهنگی هنری بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی در ادامه تصریح کرد:امر آموزش صحیح و راهبردی موسیقی از موارد مهمی است که پرداختن به آن را ضروری می دانیم از اینروی با رویکردی جدی و پوششی در سراسر استان با برگزاری دوره های آموزشی سطح عالی ویژه مدرسان به این موضوع خواهیم پرداخت.

این مقام مسئول اذعان داشت:برگزاری جشنواره های استعدادیابی در سطح استان و سوق دادن ایشان به جشنواره های ملی همچنین بسترسازی فضای جامعه برای استقبال از کنسرت های مقامی از جمله مواردی است که نیاز مبرم به ساماندهی دارند.

معاون هنری و امور سینمایی ارشاد لرستان گفت:در حقیقت بن مایه موسیقی ما برگرفته از فرهنگ و آداب و رسوم ایران اسلامی است از اینروی ترویج موسیقی های مبتذل در جامعه خوش آیند نیست و موجبات غرب زدگی و تاثیرات سوئی را در زندگی نوجوان و جوان امروزیی بر جای می گذارد، لذا با توکل به خدا و همت هنرمندان و مسئولین ذی ربط تمام تلاشمان را برای ساماندهی و تقویت موسیقی مقامی بکار خواهیم گرفت.

نیازی تاکید کرد:در نظر داریم با نظارت جدی؛ برنامه های در نظر گرفته شده را علاوه بر مرکز در شهرستان های استان نیز جامه عمل بپوشانیم و از کلیه هنرمندان دعوت می نماییم تا تمامی مسائل مربوط به حوزه موسیقی اعم از صندوق اعتباری هنر، کنسرت ها، وضعیت آموزشگاه ها و تولیدات موسیقی را با ما در میان بگذارند.

حشمت فتحی،کارشناس موسیقی،با بیان اینکه در مقوله موسیقی همراهی و حمایت خانواده ها در پیشرفت فرزندان امری مهم و تأثیرگذار است،افزود: تبریک و قدردانی نخست ما ویژه خانواده این بزرگواران است،امید داریم که نوجوانان و جوانان جویای نام در عرصه های ملی خوش درخشیده و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز به عنوان حامی و خدمتگزار اهالی فرهنگ و هنر استان، شاهد بالندگی و پیشرفت ایشان باشیم.

محمد میرزاوندی،رئیس انجمن موسیقی لرستان،ضمن تبریک به نوجوانان و جوانان برگزیده جشنواره،اذعان داشت:شما هنرجویان پس از گذراندن دوره آموزشی خود سعی کنید صاحب سبک باشید و تقلید نکنید تا موسیقی لرستان ضمن حفظ اصالت خود برای نسل جوان جامعه هم تازگی داشته و بروز باشد.

در ادامه نشست معاون هنری،برگزیدگان جشنواره را دعوت به گفتمان کرد و مباحثی پیرامون وضعیت موسیقی و انتقادات و پیشنهاداتی مطرح شد که «نیازی» وعده داد پیگیری های لازم اعمال و موانع مرتفع خواهند شد.

پس از اهدای لوح تقدیرها و اجرای موسیقی زنده توسط تنی چند از برگزیدگان؛آیین تجلیل با ثبت عکس های یادگاری پایان یافت.

انتهای پیام/